Jeśli masz tak jak ja dziecko, które nie chce jeść, to tutaj możesz się przekonać, że Twoje dziecko nie jest odosobnionym przypadkiem:) Jeżeli jesteś bezsilny i nie masz pomysłu jak przekonać swoje dziecko do jedzenia - skorzystaj. Jeśli masz lepszy pomysł - pomóż mi.

wtorek, 27 listopada 2012

Mufiny pomarańczowe z malinowym mascarpone

No skoro muffiny i cytrusy dla mnie ostatnio są na topie, to nie można nie skorzystać z tego połączenia.
Przepis na muffiny pochodzi oczywiście od domowej bogini Nigelli :) A dodatek malinowego mascarpone to już moja fantazja.
Niemniej jednak jeśli zrobicie te muffiny, to zafundujecie sobie w domu zapach nadchodzących Świąt :)
Nie ma lepszego sposobu na poprawę humoru :)






Pomarańczowe muffiny (12 sztuk):
składniki suche:
220g mąki
25g mielonych migdałów
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50g cukru skórka z jednej pomarańczy

składniki mokre:
75g roztopionego masła
100ml soku z pomarańczy (najlepiej świeżo wyciśniętego)
100ml mleka
1 jajko

Składniki suche wymieszać w jednej misce, a w drugiej składniki mokre. Wlać płynne składniki do suchych i niezbyt dokładnie wymieszać (tylko do połączenia składników). Nigella określa to w ten sposób: "wszystkie składniki mają być ledwo, ledwo wymieszane".
Ciasto nakładać do foremek i piec w temp. 200 st przez około 20 min.
Po upieczeniu babeczki ostudzić najlepiej wykładając je na kratkę. Ozdobić cukrem pudrem, lukrem albo proponowanym przeze mnie malinowym mascarpone.

Malinowe mascarpone:
125g serka mascarpone
nieco mniej niż 1/2 słoika dżemu malinowego (a najlepiej dodać świeże maliny)

Wszystko połączyć i dobrze wymieszać, żeby było jak najmniej grudek.
Dla utrwalenia efektu ja dodałam 2 łyżeczki rozpuszczonej żelatyny.
Ustroić babeczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz